Hieperdepiep's Blog

Just another WordPress.com weblog

Oudste zussen samen 208 jaar oktober 13, 2009

Filed under: Uncategorized — shawtii89 @ 11:55 am

Oudste zussen zijn samen 208 jaar

Menen

Irma Degrijze werd gisteren 107 jaar en vierde dat in Rekkem samen met haar zus Germaine die sinds 17 juni 101 is. Het oudste zussenpaar van het land – samen 208 jaar – zien elkaar niet vaak, want ze wonen in verschillende zorgcentra. Maar gisteren dronken ze samen een ‘dreupelke’.   

In de voormiddag vierde het woon- en zorgcentrum Onze-Lieve-Vrouw Middelares in Rekkem de 107de verjaardag van Irma Degrijze.
De grote afwezige was Germaine, haar enige nog levende zus. Die is ook al 101 jaar en verblijft in het woon- en zorgcentrum Germana in Lauwe. Daardoor hebben ze elkaar al enkele maanden niet meer gezien. Irma vond het jammer dat Germaine er niet bij was, maar begreep het: ‘Als je zo oud bent, dan blijf je best zoveel mogelijk binnen.’

Groot was dan ook de verrassing toen Germaine tegen koffietijd toch opdaagde. ‘We zijn maar met twee over van de zeven kinderen en we zien elkaar nu veel liever dan vroeger. Als kinderen zaten we al eens in elkaars haar. Dat eindigde maar als vader zijn kloefen uitdeed en daarmee achter ons zat. Gelukkig konden we rapper lopen dan vader.’ Haar stuk taart raakt Irma amper aan maar ze kijkt met des te meer belangstelling hoe zus Germaine haar stuk aanvalt. Met de dreupel heeft Irma minder moeite. ‘Op tijd en stond een dreupelke is goed om de slijmpjes weg te krijgen’, zegt ze en ze nipt nog eens.

Denkt Irma soms aan de dood? ‘Als je daaraan moet beginnen denken, dan heeft het leven geen zin meer. Ik ga iedere avond om halfacht slapen en ben blij als ik ’s morgens weer kan opstaan. Laat dat nog maar een tijdje zo verder gaan.’

Artikel uit het Nieuwsblad van 13/10/2009

 

6 Responses to “Oudste zussen samen 208 jaar”

  1. shawtii89 Says:

    Jammer dat ze elkaar weinig zien.
    Ik zou, als ik zo oud word, toch liever iemand bij mij hebben die ik ken.
    Tenzij ik Alzheimer heb..
    Dan maakt het niet veel uit denk ik..

    Allesinds een gelukkige verjaardag toegewenst aan Irma.

  2. Zo schattig die dames. Ik hoop dat ik ook zo oud ga worden!
    Hele mooie blog, dames.

    X
    Saskia

  3. krullie Says:

    Proficiat Irma!
    Zo tof dat ze op zo een leeftijd haar b-day nog kan vieren met familie!

    Groetjes,
    Els

  4. lynniej Says:

    Zo leuke oma’tjes , ik hoop dat mijn meme’ke ook ooit zo oud zal worden. Dan kan ik lekker stoefen dat mijn meme’ke en haar zus ook samen zo oud zijn :p !

  5. ineke1989 Says:

    Echt cool dat die zo oud worden ! Ik wou echt dat iedereen zo oud kon worden ! zou echt cool zijn toch als je gezond kan blijven !


Geef een reactie

